The Emile Zola Society London

www.emilezolasocietylondon.org.uk

with the collaboration of the University of Lille 3 (EA ALITHILA) and ITEM (CNRS, Paris)

is pleased to announce an International  Colloquium:

Landscapes of Industry: Zola and the Social Realities of his Time

[Espaces et paysages industriels : Zola et les réalités sociales de son époque]

at the University of Lille 3,  June 13-16 2018

The colloquium will be international and interdisciplinary in range. The subject will be interpreted broadly to include contemporary writers and artists who were contemporaries of Zola, politico-historical and sociological analysis, as well as studies of the work of Zola. Plenary speakers will be Professor Henri Mitterand, Madame Martine Le Blond Zola and Madame Monique Sicard. Among the optional activities there will be an exhibition and a visit to a mining museum.

For further information, including an application form please apply to zolasoc@mail.com

PROPOSALS for papers, accompanied by a summary (300-500 words), should be addressed in the first instance to zolasoc@mail.com (preferably) or by post to the Secretary, Dr Chantal Morel, 35 Mayfield Avenue, Chiswick, London W4 1PN, to arrive no later than November 30, 2017. Papers may be in French or English.

____________________________________________

The Emile Zola Society London

www.emilezolasocietylondon.org.uk

en collaboration avec l’Université de Lille 3 (EA ALITHILA), la Société Littéraire des Amis d’Emile Zola,

et l’ITEM (CNRS-ENS, Paris)

a le plaisir d’annoncer un Colloque international:

Espaces et paysages industriels : Zola et les réalités sociales de son époque

[Landscapes of Industry: Zola and the Social Realities of his Time]

à l’Université de Lille 3, 13-16 juin, 2018

Le colloque sera international et interdisciplinaire.  Le sujet sera interprété largement  pour inclure des écrivains et artistes contemporains de Zola, des analyses politico-historiques et sociologiques aussi bien que des études de l’œuvre de Zola. Les invités d’honneur seront Professeur Henri Mitterand, Madame Martine Le Blond Zola et Madame Monique Sicard. Parmi les activités proposées il y aura une exposition et une visite du Musée de la mine de Lewarde.

Pour tout renseignement, y compris une feuille d’inscription veuillez addresser votre demande à la Emile Zola Society de Londres à : zolasoc@mail.com

Si vous voulez proposer une communication, envoyez-nous un titre avec un résumé (300-500 mots), par mail à zolasoc@mail.com (de préférence) ou par poste à la Secrétaire Dr Chantal Morel, 35 Mayfield Avenue, Chiswick, London W4 1PN, pour arriver avant le 30 novembre, 2017. Les contributions seront en français ou en anglais.

Appel à communications “Espaces et paysages industriels : Zola et les réalités sociales de son époque”